top of page

Cestovné poistenie nie je luxus, ale nevyhnutnosť


Nikdy som nebol človek, ktorý si dáva poisťovať každú maličkosť. No nedávna príhoda počas návštevy manželkinej sestry v cudzine ma presvedčila, že kvalitné cestovné poistenie je základ.

 

S manželkou sme ťažko znášali, keď sa naša jediná dcéra rozhodla presťahovať aj s manželom do Talianska, navyše v čase, keď bolo na ceste prvé vnúča. Postupne sme si na fakt, že ich uvidíme iba niekoľkokrát do roka, zvykli - nič iné nám ani neostávalo.

Našťastie sme si s manželkou už užívali zaslúžený dôchodkový vek, v lete sme si mohli teda vychutnať svoje krásne vnúčatko a neopísateľné talianske prostredie takmer na celý mesiac. Dcére sme museli pri odchode sľúbiť, že sa ešte do zimy vrátime. Príliš nás presviedčať nemusela - do maličkej princeznej sme boli skutočne zbláznení.

Cestovnému poisteniu sme nevenovali pozornosť

Nakoniec sme sa rozhodli dcéru navštíviť znova v novembri. Manželka však trvala na tom, že si tentoraz zabezpečíme konečne už celoročné cestovné poistenie. Predtým sme mali platné totiž iba krátkodobé poistenie, ktoré sme stihli vybaviť tak deň pred odchodom. Mala pravdu, do Talianska budeme teraz cestovať častejšie - je pre nás preto cenovo výhodnejšia celoročná poistka. Nehovoriac o tom, že si tým ušetríme kopu času a vybavovačiek.

Priznám sa, doteraz sme výberu cestovného poistenia nevenovali príliš veľkú pozornosť, bola to skôr pre nás iba taká „povinná jazda“, na ktorej dcéra trvala. Ani sme poriadne nevedeli, čo všetko nám v dnešnej dobe poisťovne ponúkajú, a aké úrazy, choroby či iné nešťastia sa dajú vlastne poistiť. Poistenie sme neriešili ani pri svojich krátkych výletoch do Rakúska či do Čiech. Až neskôr som si uvedomil ako veľmi sme týmto lajdáctvom riskovali.

Výber poistky nie je jednoduchý

Celoročné cestovné poistenie dnes ponúkajú už všetky poisťovne, vybrať si preto tú najlepšiu poistku bolo poriadne náročné. Každá poisťovňa má rôzne poistné balíky, v ktorých sú zahrnuté viaceré poistné riziká - záleží len na človeku o čo všetko má záujem a koľko chce do ochrany svojho zdravia investovať. Základom každého balíka je poistenie liečebných nákladov, ktoré pokrýva ambulantné ošetrenie v prípade úrazu, choroby, náklady na lieky a v neposlednom rade aj pobyt v zdravotníckom zariadení.

Medzi najbežnejšie poistné riziká ďalej patrí poistenie v prípade úrazu, zodpovednosti za škodu, ale aj poistenie batožiny, osobných dokladov či oneskorenie letu. Napríklad ERGO ponúka poistku v rámci celého sveta - a to nielen pre jednotlivcov, ale aj pre rodinu. Súčasťou krytia je aj poistenie nákladov na zásah Horskej záchrannej služby na Slovensku dokonca až do limitu 10 000 eur.

Ideálne poistenie pre nákupy i dovolenku

Trvalo nám celý deň, kým sme sa rozhodli, ktorý z ich balíkov bude pre nás najideálnejší. Nakoniec sme si vybrali takú poistku, ktorá nás chráni, či už budeme na nákupoch v Rakúsku, na turistike v Čechách, alebo na pláži v Taliansku. Veľkým plusom pre nás bol fakt, že poistenie nás chránilo až počas 45 dní pobytu, pričom nezáležalo na tom, koľko ciest ako dôchodcovia za rok s manželkou absolvujeme. Čoskoro som sa na vlastnej koži presvedčil, že kvalitné cestovné poistenie je skrátka nutnosť.

Zub nám pokazil dokonalú dovolenku

Prvé dva týždne boli v Taliansku opäť dokonalé. Všetok čas sme strávili s vnučkou, dcéra si tak mohla od každodenného kolotoča starostí na chvíľku oddýchnuť. Potom to však prišlo. Raz v noci som sa zobudil na neznesiteľnú bolesť zuba. Manželke som nechcel robiť starosti, dal som si preto silnú tabletku proti bolesti a do rána som však ani oka nezažmúril.

Manželke netrvalo ani dve sekundy a okamžite odhadla, že nie som v poriadku. Snažil som sa ju upokojiť, veď na boľavý zub sa neumiera, nepokazíme si preto super dovolenku. To som ale ešte netušil, že mi do niekoľkých hodín opuchne polovica tváre a bolesť sa zdvojnásobí. Nedalo sa nič robiť, museli sme utekať na pohotovosť.

Poistka nám pomohla

Nechcel som to najskôr priznať, no bol som skutočne rád, že ma rodina donútila vyhľadať lekársku pomoc. Takú bolesť neprajem skutočne nikomu. Šťastím v nešťastí bolo to, že sme mali platné cestovné poistenie. Nebál som sa preto nejakých šialených súm za zákrok či lieky. Od ošetrujúceho lekára sme si vyžiadali kópie záznamov, ako aj dokladov o zaplatení za zákrok a všetky lieky.

Nebudem klamať, trochu som sa obával, že poisťovňa nájde v dokumentácii nejakú chybičku a peniaze nám vrátené nebudú. Nakoniec všetko prebehlo ako po masle, hneď po návrate domov sme do našej poisťovne zaniesli všetko od lekárskeho záznamu až po bločky z lekárne. Bol som nesmierne rád, že sme poistenie napokon nepodcenili a vybrali sme si takú poisťovňu, ktorá klientov skutočne chráni, nech sú kdekoľvek na svete.

bottom of page