top of page

Dovolenka s deťmi nemusí byť katastrofa: Tento hotel v Tatrách nás presvedčil


Deti a oddych na dovolenke, to skrátka nejde dokopy. Tento názor som zastával, až dokým sme nestrávili týždeň v jednom úžasnom detskom hoteli. A verte či nie, nájdete ho na Slovensku.

 

Pozná to asi každý, kto už nejakých tých potomkov má. Výber dovolenkovej destinácie, ktorá bude ideálna pre rodinu, teda dve malé deti, ale aj mladý a aktívny manželský pár, je viac ako náročné. Keďže sme tento rok rekonštruovali strechu nášho domu, na exotickú dovolenku či vôbec pobyt za hranicami nám financie nezvyšovali. S manželkou sme sa preto rozhodli stráviť dovolenkový týždeň s drobcami niekde na Slovensku.

Nakoniec som bol aj rád - nie som totiž fanúškom tropických teplôt a neustáleho vysedávania na pláži, ako moja manželka. Veď aj naša malá, no zato krásna krajina má toľko úžasných miest, ktoré sa oplatí navštíviť, no nie?

Žena aj ja sme vyrastali v meste a v meste aj celý život bývame. Netušili sme preto, do ktorej lokality sa vybrať. Keď ste iba dvaja, všetko je jednoduchšie - nepotrebujete žiadne plány, môžete sa vybrať takmer kamkoľvek. Cestovať s dvoma malými deťmi (ešte k tomu aj s ADHD) musíte mať, naopak, premyslenú každú minútu v predstihu - inak to skončí katastrofou. Jediné, čo sme vedeli na sto percent bolo, že chceme do Tatier. No pri výbere konkrétnej lokality, či nebodaj hotela, sme ostali stáť na mŕtvom bode.

Detský hotel v Jasnej

Nakoniec nám pomohol prekvapivo môj kolega z práce, ktoré je v dôchodkovom veku. Keď som mu počas obednej prestávky začal rozprávať o našich trampotách s nájdením ideálneho miesta pre rodinnú dovolenku, nenechal ma ani dopovedať a hneď vykríkol: „Veď do detského hotela v Jasnej choďte!“ Čože, detský hotel v Jasnej?

Ako sa ukázalo, kolega zhruba pred mesiacom strávil so svojou dcérou a vnučkami niekoľko dní v Tatrách a práve v tomto detskom hoteli. Chválou teda nešetril, vraj ide o najlepší hotel pre rodiny s deťmi. Detský kútik, animátorské aktivity, menu špeciálne pre deti či dokonca babysitting. Ubezpečil ma, že v tomto hoteli na nás nebude nik zazerať, ak sa náhodou jeden z drobcov počas obeda či večere rozjeduje alebo rozplače. Hm, tak to vyzerá, že kolega pozná patálie našej rodiny lepšie ako sa zdalo.

A bolo rozhodnuté

Priznám sa, moc som tomuto „dokonalému miestu“ neveril. Nie žeby som mal niečo voči kolegovi a jeho úsudku, no predsa má niečo cez 60 a tie pravé rodičovské problémy s malými deťmi už desiatky rokov neriešil.

Znelo to však senzačne, ešte v teň deň som sa išiel opýtať toho najväčšieho odborníka na všetko – internetu. Stačilo zadať výraz detský hotel pod Chopkom a vo vyhľadávači mi vyskočili desiatky odkazov na krásny hotel Grand Jasná. No toto som teda nečakal. Fotografie okolia i hotela boli super, presne ako sa na štvorhviezdičkové zariadenie patrí. Čo ma fakt milo prekvapilo, boli recenzie. Ľudia v nich nešetrili chválou, nielen nad aktivitami pre deti, ale aj celkovým prístupom personálu či kvalitou ponúkaných jedál.

S manželkou sme sa napokon rozhodli dať na kolegov tip. V kútiku duše som sa však obával, že sme sa prerátali a celú dovolenku budeme musieť pretrpieť. Už po príchode mi bolo jasné, že ani tie najmenšie obavy neboli vôbec na mieste.

Hotel, ktorý patrí deťom

Keby ste videli ten úžasný prístup k drobcom hneď na recepcii, deti sa v tomto hoteli neberú ako príťaž, naopak personál sa k nim správal ako ku vzácnym hosťom. Hneď, ako sme sa vybalili išli sme obzrieť priestory pre deti a možnosti, ako ich zabaviť, a hlavne unaviť.

Neveril som vlastným očiam - ešte v teň deň si našli v detskom kútiku kamošov, od ktorých sa nepohli ani na krok. My s manželkou sme si mohli v lobby bare, ktorý bol hneď vedľa, konečne vychutnať pohár vína v pokoji a pritom mať nezbedníkov neustále pod dohľadom.

Detských aktivít je neúrekom

Aktivít pre deti bolo v hoteli naozaj veľa, okrem priestranného detského kútika sa dalo vyblázniť aj so skúsenými animátormi. Neskôr sme si vyskúšali aj bazén, decká zase minuli posledné zvyšky energie na vonkajších detských preliezačkách a vo vírivke.

Hotel má skutočne vychytané všetky detaily. Deti napríklad bez problémov obedovali s detskými príbormi, do bazéna sa dali požičať plávacie kolesá a detský schodík k umývadlu som tiež ešte nikde nevidel. Kúsok od hotela sa dalo pohodlne dostať lanovkou na Chopok. V iný deň sme si užili nenáročné prechádzky s úchvatnými výhľadmi, ktoré zvládli bez problémov aj tí naši šibali. Skutočne sme si nemohli vybrať lepšie, o rok sme tu opäť!

bottom of page