top of page

LTE Internet - Z chaty do mesta za pár sekúnd


Byť sám sebou a nebyť sám. Ako na to? Najviac som sám sebou na svojej chate v prírode. Ale bez kontaktu so svetom ma prepadne už po niekoľkých dňoch smútok. Ideálne je byť odpojený a pripojiť sa podľa chuti. Dnes je to vďaka LTE internetu už skutočnosť. A tak môže svet vďaka mne počuť trávu rásť, vidieť líšky dávať dobrú noc a k tomu si nad hlavou vychutnať úchvatný svetlostroj panenskej nočnej oblohy.

 

Záhadná skratka LTE znamená Long Term Evolution. Ide o najnovšiu generáciu mobilnej siete. Predstavuje výrazný posun vpred vo využívaní mobilného internetového pripojenia s vysokou rýchlosťou. Dáta sa mi načítavajú bleskurýchlo. Odozva je takmer okamžitá.

Novučkú technológiu často označujú aj ako 4G sieť. Alebo ľudovo štvrtú generáciu mobilnej dátovej siete. Preto kvôli priehľadnosti zatiaľ pracovne používam obe zaužívané označenia. Teda jednoducho a po lopate - 4G LTE. Zosumarizované, podčiarknuté a zvýraznené. Čudo, ktoré ma tak potešilo, je momentálne najrýchlejším mobilným internetom.

Hlavne úspora

LTE internet neznamená iba rýchlosť. Hoci je to jedna z jeho kľúčových výhod. Predovšetkým mi šetrí moje peniažky. A zároveň, keď si odmyslím vyššiu rýchlosť a rýchlejšiu odozvu, vďaka čomu surfujem po internete omnoho pohodlnejšie, existuje ešte jeden dôležitý dôvod. Naši mobilní operátori pokrývajú vo veľkej miere i oblasti, v ktorých bolo predtým iba EDGE pokrytie.

To znamená, že ak sa náhodou na danom mieste objavím s telefónom s LTE, vychutnám si najrýchlejší internet. Ale pokiaľ len s telefónom s podporou maximálne 3G, zostávam na rýchlosti EDGE. A to je teda poriadny rozdiel.

Rýchlosť ako bonus

Čo ma najviac teší na LTE internete je jeho rýchlosť. U svojho operátora oceňujem hlavne to, že má pokrytie aj na mojej chate. Napríklad také sledovanie Youtube videí, hoci aj v najvyššom rozlíšení či HD rozlíšení už nie je problém, rovnako ako poslanie desiatok fotiek. Vtedy LTE začína skutočne pracovať.

V takej chvíli nemusím čakať, kým sa video načíta. Alebo namrzene sledovať, ako mi trhá obraz. Posielanie fotografií mi zaberie len polovicu času. Často sa pripájam pomocou internetu k iným zariadeniam, hlavne k počítaču. V takom prípade je LTE skutočne dokonale užitočný.

Výmena SIM karty na počkanie

Pokrytie mojej chaty a správna hardwarová výbava použitého telefónu ale nestačili, aby LTE spoľahlivo fungoval. Musel som si taktiež zabezpečiť novšiu SIM kartu s podporou LTE. Aj ja som patril medzi zálesákov, ktorí mali svoju kartu dlhšie než desať rokov.

Navštívil som preto svojho operátora. Ten mi ju rýchlo a doslova v priebehu niekoľkých minút vymenil. Bezplatne! Teraz mám vo svojom telefóne plne aktívnu novú SIM kartu s podporou LTE.

Podrobnosti pre labužníkov

Môj LTE kamarát dokáže rýchly upload a download 50/100 Mbit/s. Má rýchlu odozvu. A ja mám väčší pôžitok pri surfovaní po internete a využívaní aplikácií. LTE využívam v oblasti, kde internet doteraz nebol bežný.

Mobilný telefón a ďalšie prístroje spotrebujú menej energie pre príjem. To znamená vyššiu životnosť batérie a dlhšie používanie.

So zážitkami sa môžem hneď aj pochváliť

Pre lepšiu názornosť uvediem príklad. Mám vo svojom mobilnom telefóne video, ktoré by som rád ukázal svojim známym či priateľom prostredníctvom internetu. Dajme tomu, že som ho nahral vo vysokom Full HD rozlíšení. Jeho dátový objem je približne 500 MB.

V novej LTE sieti budem toto video na niektorý z videoportálov nahrávať necelé 4,5 minúty. Ak by som si však rovnako veľké video chcel stiahnuť do mobilu, potrvá mi to len niečo málo cez 2,5 minúty.

Čo vďaka LTE zažívam

Najkratší čas načítavania YouTube videí. Streaming videí a hudby v najvyššej možnej kvalite. Okamžité načítanie internetových stránok. Najrýchlejšie sťahovanie a odosielanie fotiek aj súborov. Najlepšiu stabilitu pripojenia bez ohľadu na to, že som na chate. Volanie cez 4G s okamžitým spojením a najvyššou kvalitou zvuku.

Aj telefonujem aj surfujem

A úplná paráda k tomu všetkému je, že vďaka LTE môžem surfovať po internete a zároveň aj telefonovať. Sledovať videá na YouTube môžem na telefóne nižšej kategórie, ako aj na top zariadeniach.

Prostredníctvom LTE sa dá nie len datovať, ale aj uskutočňovať hovory. Výhodou telefonovania cez LTE je výrazne lepšia kvalita a rýchlejšie spojenie hovoru.

Vybavím všetko ako v meste

Vďaka môjmu špičkovému pripojeniu riešim bez problémov všetky bežné každodenné výzvy. Od nevyhnutných nákupov cez občasný predaj až po virtuálne sociálne kontakty a osobnejšie vzťahy v rodine. Úhrada pravidelných faktúr cez internet banking je úplnou samozrejmosťou aj z hĺbky lesa.

A na chate si môžem vďaka LTE internetu nájsť aj dostatok prehľadných informácií o ďalšej dovolenke, vysnenom cestovaní, či pobyte v zahraničí. K tomu si môžem tiež detailne naplánovať i dopravné spojenia a trasy.

bottom of page