top of page

Biznis bez podnikateľského účtu nejde: Ja som žene vybral tento!


Neurobte takú istú chybu ako ja. Tiež ešte len rozbiehate vlastný biznis a myslíte si, že vystačíte s osobným účtom? Využite lacný a výhodný podnikateľský účet, ktorý je šitý pre malých a začínajúcich podnikateľov.

 

Už je to pomaly rok od momentu, keď sa moja žena rozhodla sa konečne postaviť na vlastné nohy a otvoriť si vytúžené kaderníctvo. Začiatky boli skutočne ťažké, nikto v rodine nepodniká, takže sme poriadne netušili, do čoho to vlastne ideme. Ešte teraz si do detailov spomínam na tie pocity bezmocnosti, keď sa moja polovička strácala v spleti našej neefektívnej byrokracie. Našťastie, túžba osamostatniť sa a byť pánom svojho času zvíťazili a „boj“ s našimi úradmi nakoniec vyhrala. Stala sa z nej pani podnikateľka.

Chaos vo financiách mi začal robiť problémy

Asi najhoršie v začiatkoch podnikania zvládala správu svojich financií. Je tvorivá duša, preto jej ekonomika či čísla nikdy nič nehovorili. Asi dva mesiace po otvorení kaderníctva začala mať v podnikateľských financiách (pekne povedané) menší chaos. Strácala prehľad nad nákladmi, uhradenými faktúrami či aktuálnymi príjmami. Všetky peniaze totiž odchádzali a prichádzali len na jej osobný účet.

Nad založením podnikateľského účtu na začiatku ani neuvažovala. Neverila totiž tým lacným reklamným trikom hlásajúcim „účet zadarmo“ či „s nulovými poplatkami“. Tak určite, veď kto vám dnes čo dá zadarmo? Keď niečo nové rozbiehate, rátate každé euro, nechceli sme preto míňať zbytočne na ďalší účet, keď už jeden máme založený. Logické, no nie? Teda až do chvíle, keď začala manželka s financiami aj reálne pracovať.

Kamarátka mi odporučila mKonto Biznis

S problémom chaotických financií sa posťažovala aj kamarátke – majiteľke fitka, ktorá je zároveň aj jej verná zákazníčka. Ako spolu vymýšľali nový účes, začala sa vypytovať aj na podnikanie. Vraj je to jednouché, stačí si založiť výhodný podnikateľský účet bez poplatkov. Ona už dlho využíva služby online banky mBank, v ktorej má zriadený osobný a aj biznis účet. Keď mi to manželka rozprávala, mal som pocit, že vtipkuje. To ozaj dnes existuje účet, ktorý bude mať zadarmo?

Naozaj existuje biznis účet bez poplatkov

Manželkina kamarátka sa nakoniec ukázala ako skutočná odborníčka na financie. Už mi bolo jasné, prečo sa jej v podnikaní tak výborne darí. Ako mojej polovičke laicky vysvetlila, podnikateľský účet je v biznise nevyhnutnosť. Miešaním súkromných výdavkov s tými podnikateľskými si len žena robí zbytočné starosti, nehovoriac o komplikáciách, keď príde na daňové priznanie.

Museli sme jej dať za pravdu, manželka si nechcela ani len predstaviť, ako bude postaršej účtovníčke vysvetľovať svoje súkromné platby. Výhodnú správu financií podľa nej ponúka mBank s jej podnikateľským účtom mKonto Biznis. Takýto účet je zriadený, ale aj vedený už natrvalo bez akýchkoľvek poplatkov. Platobná karta k účtu vie byť tiež bez poplatkov, stačí ju aktívne používať a urobiť každý mesiac výbery minimálne 70 euri, čo je pohoda aj pre súkromnú osobu, nie podnikateľa. Všetko to znelo super, už som len čakal, kedy príde to povestné „ale“.

Nenašli sme žiaden háčik

No dobre, ale čo všetky bežné transakcie, ktoré pomaly denne s účtom vykonáva, koľko eur búdu chcieť za to? Mysleli som, že manželkinu kamarátku nachytáme na hruškách, no zaskočila nás. Služby ako prichádzajúce a odchádzajúce platby, nastavenie a zmeny inkasných platieb alebo trvalých príkazov či prevody medzi účtami sú v mBank tiež bez poplatkov. Keď som večer pozeral na internete, našiel som aj informáciu, že ak manželka vyberie mesačne z bankomatu hotovosť väčšiu ako 70 eur, všetky výbery bude mať úplne zadarmo.

Zmluvu pohotovo doručil kuriér

Ešte v ten večer sme na webe banky našli jednoducho vysvetlené všetky detaily založenia a vedenia biznis účtu. Výhody firemného účtu mKonto Business boli presne také, ako jej kamarátka opísala. Rovno v ten istý večer preto vyplnila aj online formulár pre založenie účtu, pričom jej zmluvu doniesol kuriér až priamo domov. Teraz, ak si náhodou potrebuje narýchlo skontrolovať účet či nečakane poslať peniaze, použije prehľadnú mobilnú appku, ostatné veci rieši z pohodlia domova cez internet banking.

Na mBank nedá skrátka dopustiť, v tejto banke má aktuálne zriadený nielen podnikateľský, ale už aj osobný účet. Veď prečo nemať financie v banke, ktorá na klientov skutočne myslí a vychádza im v ústrety?

bottom of page